Az 5 ajtós és a kombi Tipo is bemutatkozott Genfben!

2016-03-02 14:08:45

A Fiat a 2016. évi Genfi Autószalonon

 

  • A világon elsőként bemutatkozik a teljes Tipo modellcsalád: a négyajtós szedán mellé felsorakoznak az ötajtós és a kombi modellek
  • 1966-os elődjével karöltve színre lép az új 124 Spider, amely a legnagyobb EMEA piacokon február dereka óta előrendelhető
  • Új modellváltozat: színre lép az új 500S, az ikonikus városi Fiat kisautó sportosabb kiadása.
  • Az 500L és 500X családi modellek kínálata is bővül
  • A Fiat Panda az exkluzív „Kung Fu Panda" tanulmánnyal közösen jelenik meg a standon.
  • Először mutatja meg magát az Fullback pickup modellen alapuló, kifejezetten szabadidős célokat szolgáló tanulmányautó
  • A stand a Fiat márkára jellemző két funkcionális és izgalmas világot jelképezi

 

A Fiat úgy döntött, Genfben mutatja meg elsőként a világnak teljes terjedelmében azt a Tipo modellcsaládot, amelynek első képviselője elnyerte az Autobest nagyra becsült 2016-os „Legjobb vétele" díját. A díjnyertes négyajtós szedán mellé most felsorakozik a vadonatúj ötajtós, illetve a kombi kivitel.

A további újdonságok sorában feltétlenül említést érdemel az új 124 Spider, amelyre a legnagyobb európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) piacokon már előrendelést adhatnak le az ügyfelek, valamint az a formatanulmány, amely a Fullback pickup alapjaira építkezve azokat a felhasználókat szólítja meg, akik szeretik dinamikus, vagány módon eltölteni szabadidejüket. Az 500-as modellcsalád újdonságai az új 500 friss „S" kivitele, a töretlen népszerűségnek örvendő, egyre nagyobb számban gazdára találó 500X szabadidőjármű, továbbá a saját kategóriájában első helyen szereplő 500L családi jármű. A modellek a legkülönfélébb feladatokat és szerepeket töltik be, ugyanakkor összeköti őket egy közös jellemzőjük: mindannyiuk ihletadója az ikonikus 500-as.

 

A Tipo modellcsalád

Miután 2015 májusában az Isztambuli Autószalonon első ízben lépett a világ nyilvánossága elé, majd novemberben a nemzetközi sajtó képviselői közelebbről is megismerkedhettek vele, a Fiat Tipo begyűjtötte a nagy presztízsű Autobest „2016. legjobb vétele" díjat, amelyet Európa meghatározó autós kiadványainak képviseletében egy 26 szakújságíróból álló zsűri ítél oda.

10259787_551736114986832_345803352054488788_n_masolata

Ez az elismerés rávilágított a modell kiemelkedő értékeire: a formaterv, a minőség, a komfort és a sokoldalúság azon kombinációjára, amely együtt kivételes ajánlatot testesít meg az autópiacon. Mindennek a középpontjában a lehető legjobb ár-érték arány áll, a Fiat funkcionális modellcsalád stratégiájának sarkalatos eleme, amelyet oly találóan foglal össze a következő szlogen: „Nem kell sok, hogy sokat kapjunk."
A két új modell genfi világpremierjével teljessé válik a Tipo modellcsaládja, amellyel a Fiat immár hivatalosan is visszatér az alsó-középkategóriába. Olyan egyszerű, ugyanakkor sokoldalú ajánlatról van szó, amely pontosan a szegmens szívébe talál az ötajtós és kombi kivitelekkel.

12472812_551736164986827_537503709179096563_n

A standon látható egy négyajtós szedán Cinema Black metálfekete fényezéssel, Lounge felszereltségi szinten, a 120 lóerős 1.6 MultiJet II Euro 6 dízelmotorral. A modell már a bevezetés óta eltelt rövid idő alatt igazolta a hozzá fűzött reményeket, forgalmazása első két hónapjában mintegy 15 ezer megrendelés érkezett az autóra.
A Tipo kínálatát frissen kiegészítő ötajtós és kombi változatok szintén Lounge kivitelben teszik tiszteletüket a Fiat genfi standján. Az ötajtós Fiat Tipo kétféle kivitelben lép színre: a 120 lóerős 1.6 MultiJet II Euro 6 dízelmotorral szerelt változat Amore Red metálpiros színben, míg a 95 lóerős 1.3 MultiJet II dízel Maestro Grey metálszürke árnyalatban pompázik. A kombi modell szintén két példányban jelenik meg a genfi kifutón: a Colosseo Grey metálszürke és Mediterraneo Blue kék színű lemezek alatt egy-egy 120 lóerős, Euro6-os erőforrással: a modern 1.6 MultiJet II dízelmotorral, illetve az 1.4 T-Jet benzinmotorral.

12512495_551736354986808_1400615170533720573_n

A három karosszériatípus értékei közösek, ám mindegyikük egyedi személyiségjegyekkel bír, amelyek pontosan annyira eltérőek, mint az egyes változatok célközönsége, a családoktól a párokon át a fiatalokig.

 

12791104_551736121653498_502396974441952030_n
A Tipo család fejlesztése során a „sallangok helyett képességek" elvet követtük, a modellek a Fiat márka hagyományos értékeit: a funkcionalitást, az egyszerűséget és a karakterességet egyetlen, kivételesen kedvező ár-érték arányú ajánlatba sűrítették össze.
Ami a személyiséget illeti, a Fiat Tipo mindhárom kivitele dinamikus stílust és erőteljes karaktert sugároz.
Az ügyfélnek igen egyszerű döntéseket kell meghoznia: a rendelkezésre álló motorok és felszereltségi szintek a piac legnépszerűbb rétegeit fedik le.
A funkcionalitás több mint 80 éve meghatározó értéke a Fiat márkának, az elmúlt évtizedekben számtalan sikeres modellt köszönhettünk ennek a megközelítésnek. Ebben az esetben a gondosan kialakított belső terek felülmúlhatatlanul jól kihasználható és kellemes környezetet biztosítanak, a kategóriában kiválónak számító csomagtartó-kapacitás mellett. Külön említést érdemel a rendkívül sokoldalú praktikum, ami különösen a kombi változatnak nagy erőssége.

 

Ami a méreteket illeti, az ötajtós modell 437 cm hosszú, 179 cm széles és 149 cm magas. A kombi pontosan 20 centiméterrel hosszabb (4,57 m), magasságát pedig 1,52 méterre növelik az alapfelszerelésként kínált, hosszanti tetősínek. A szélesség nem változik.
A kalaptartó alatt a kategória legtágasabb csomagtartója várja az ügyfeleket: 440 liter az ötajtós, és 550 liter a kombi esetében. Az utóbbi csomagterét innovatív megoldások teszik rendkívül rugalmasan kihasználhatóvá.

12670929_551736418320135_6131265948175632550_n

Az új modell elöl független McPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokat alkalmazó, megbízható felfüggesztése rendkívül precíz vezethetőséget, kiemelkedő úttartást és kiváló rugózási komfortot biztosít. Mindkét konfiguráció a lehető legkönnyebb kialakítást kapta, így maguk is hozzájárulnak a takarékos üzemhez.

10626529_551736158320161_8978654165670265424_n_masolata

Az EMEA térségben egyszerű logikát követve vezetjük be a modelleket: három karosszériatípus, három felszereltségi szint, háromféle motor három különböző üzemanyag-típussal, és három sebességváltó.
A szedán, az ötajtós és a kombi Pop, Easy és Lounge felszereltséggel lesz rendelhető. Az Euro 6-motorcsalád dízel, benzines és kettős üzemű (benzin/LPG) megoldásokat kínál. Sebességváltóból kézi, duplakuplungos, valamint hagyományos (nyomatékváltós) automata áll rendelkezésre.

 

12814217_551736441653466_1695031020911699438_n

Hamisítatlan Fiathoz illő módon a Tipo család újoncai egy sor olyan, ötletes megoldást vonultatnak fel, amelyek minden utas számára élvezetesebbé teszik a fedélzeten töltött időt. Ide sorolható a különösen gazdag alapfelszereltség, vagy a frissen bevezetett, innovatív Uconnect 7" HD LIVE rendszer 7 colos, nagy felbontású színes érintőképernyővel, amelynek képernyője a táblaszámítógépekhez hasonlóan fogadja a többujjas mozdulatokat, parancsokat.

A legújabb generációs rendszer Bluetooth mobiltelefon kihangosítót, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB csatlakozókat, iPod integrációt, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket kínál. Emellett külön kérésre tolatókamerával és új TomTom 3D Touch műholdas navigációs berendezéssel is felszerelhető.

12472812_551736164986827_537503709179096563_n

Az ügyfél az érintőképernyőn keresztül mindig kapcsolatban lehet a külvilággal, hála a Uconnect LIVE szolgáltatásoknak.
Azok az ügyfelek, akik az App Store-ból vagy a Google Play áruházból letöltik okostelefonjukra az ingyenes Uconnect LIVE alkalmazást, teljes egészében kihasználhatják a Uconnect LIVE szolgáltatás minden előnyét, a Deezer és a TuneIn zenei streaming szolgáltatástól kezdve a Reuters hírein át a TomTom LIVE online navigációig, miközben a Facebook, Check-in és Twitter alkalmazásoknak köszönhetően barátaikkal is tarthatják a kapcsolatot. A felhasználók nem csupán üzemanyag-megtakarításaikat, de a gépkocsi környezetvédelmi teljesítményét, illetve karbantartási igényét is szemmel tarthatják az eco:Drive és my:Car funkciók révén.

12795437_551736371653473_5290113698991616870_n

A CarPlay és az Android Auto néhány hónapon belül elérhető a Uconnect 7'' HD LIVE rendszeren belül.
Apple CarPlay: az Apple CarPlay segítségével a vezető a lehető legkézenfekvőbb, legösztönösebb módon használhatja iPhone készülékét a gépkocsiban. Az Apple CarPlay segítségével az iPhone tökéletesen integrálható a fedélzeti kijelzővel és az autó kezelőszerveivel. A felhasználók úgy kezdeményezhetnek hívásokat, férhetnek hozzá zenei fájljaikhoz, küldhetnek és fogadhatnak üzeneteket, kaphatnak a pillanatnyi forgalmi helyzetre optimalizált navigációs útbaigazítást, és részesülhetnek számos további szolgáltatásban, hogy közben teljes figyelmükkel az autóvezetésre és a forgalomra összpontosíthatnak.

12794361_551736118320165_990317841280960018_n

Android Auto: az Android Auto egyszerű füleken elrendezett hasznos információkkal szolgál a vezetőnek, amelyek kizárólag akkor jelennek meg, amikor szükség van rájuk. A funkció révén a következő szolgáltatások válnak elérhetővé: Google Maps beszédhangos navigációs rendszer, valós idejű forgalmi információk forgalmi sáv információk, Google Play Music és számos egyéb zenei szolgáltatás, telefonhívások és szöveges üzenetek indítása és fogadása anélkül, hogy elengednénk a kormányt, vagy levennénk tekintetünket az útról.
Az Android Auto és a Google Play Music a Google Inc. bejegyzett védjegyei.

 

A jövő kihívásaira felkészített Fiat Tipo új ötajtós és kombi kiviteleit Olaszországban, a Fiat formatervezési központjában tervezték; Törökországban, az FCA csoport egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési központjával: a  Tofaş R&D-vel együttműködésben fejlesztették; és a világ egyik legkiválóbb autóipari gyártólétesítményében, a világszínvonalú gyártási folyamataiért aranyéremmel jutalmazott bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják.

 

Élettér és csomagszállító kapacitás

Ahogy a szedán, a Fiat Tipo ötajtós és kombi változatai is otthonos és praktikus, kényelmes utazásra termett gépkocsik. Tervezőink a legmodernebb ergonómiai szempontokat figyelembe véve tervezték meg azokat a paramétereket, amelyek révén az autó tökéletes kényelmet biztosíthat utasai számára.
A végeredmény a kiváló alapvető ergonómia: remekül belakható élettér, első osztályú vezetői üléshelyzet, sokoldalúan átrendezhető tér, remek megközelíthetőség, és körkörös kilátás.

 

A ferdehátú és kombi Tipo modellek fedélzetén könnyedén elfér öt utas, még akár magas (188 cm) emberek is kényelmesen utazhatnak akár az első, akár a hátsó üléssoron. A tágas kialakítás titka (különösen az ötajtós modellnél) a hátsó rész szabályos kialakítása. Ez ugyanis értékes centiméterekkel növeli meg a fejteret. A lábtér is a kategória legjobbjai közé tartozik: az első ülés pereme és az utas sarka között 1070 mm a távolság; a hátsó ülésen ugyanez az érték 934 mm ( ehhez hasonló méretekkel rendszerint nagyobb autókban találkozhatunk.) Nem kisebb a jelentősége annak, hogy a hátsó középső ülést is teljes értékű férőhelyként alakítottuk ki, ahol még a lábtér is elég nagy ahhoz, hogy akár felnőttek is kényelmesen utazzanak itt.

 

A csomagtartó kapacitása kategóriaelső 440 liter az ötajtós, és 550 liter a kombi modell esetében. Az utóbbi csomagterét számos megoldás teszi rugalmasan kihasználhatóvá. Először is a csomagtér pereme alacsony, és egy szintben van a padlóval, így akár a legterebélyesebb csomag is könnyen behelyezhető.
A raktér maga átrendezhető: a padló alacsonyabbra helyezhető, ha még több helyre van szükségünk, vagy 40 fokos szögben megdöntve rögzíthető, így teljesen kihasználható a padló alatti hely. A csomagtér két oldalán egy-egy panel szolgál az apróbb tárgyak rögzítésére; ezeket eltávolítva még tovább bővíthető keresztirányban a csomagtér. A rakományt elfedő rolós takaró egy kézzel kiemelhető, és a padlópanel alatt tárolható. A raktér praktikumát két megvilágító lámpa, két táskaakasztó, valamint a padlóba épített négy lekötő szem fokozza. Végezetül amennyiben az 550 literes kapacitás végképp kevésnek bizonyulna, a 60:40 arányban osztott ülést előre döntve teljesen sík, 180 cm hosszú rakodópadlót kapunk.

 

A Tipo modellcsalád összes tagjának fedélzetén a legkülönfélébb formájú és méretű (összesen nem kevesebb mint 12 liternyi) tárolórekeszek segítenek a személyes tárgyak elhelyezésében. A vezető és az utas egyaránt könnyen hozzáférhet ezekhez a tárolórekeszekhez, amelyek tökéletesen alkalmas okostelefonok, játékkonzolok, palackok, pénzérmék és hasonló személyes tárgyak elhelyezésére. Ezen túlmenően a váltókar előtt aljzatok szolgálnak a hordozható zenei lejátszók csatlakoztatására.

160301_hp_02

A tökéletes kényelmet szolgálja az ergonomikus üléshelyzet és a remek kilátást biztosító, új műszerfal. Különösen a vezetői üléspozíció terén nyújt kiemelkedőt a Fiat Tipo.
A kormánykerék állásszöge biztonságot sugall, egyszersmind az irányítás érzését is nyújtja, ahogy az ideálisan elrendezett kezelőszervek  (klímaberendezés, rádió és kezelőfelület), amelyek anélkül elérhetők, hogy a vezetőnek le kellene vennie a tekintetét az útról. Az utasok szintén kiemelkedő kényelemnek örvendhetnek: ezt érzékelteti a hátsó üléssor is, amely optimális kialakításával és tömör párnázatával három felnőtt utasnak kínál kényelmes férőhelyet.

 

Motorok és sebességváltók

Az ötajtós és kombi Fiat Tipo modellek frissített motorkínálatát (az európai piacon kivétel nélkül Euro6-os besorolású) erőforrás adja, három méretben, háromféle üzemanyag-opcióval. Ott van a 95 lóerős 1.3 MultiJet 95 és a 120 lóerős 1.6 MultiJet 120 HP (akár ECO kiadásban is), míg a benzinmotorok kínálatát a 95 lóerős Fire 1.4 16v, a 120 lóerős 1.4 T-Jet, valamint a 110 lóerős 1.6 E-torQ erőforrás alkotja. A lista nem volna teljes a 120 lóerős kettős benzin/LPG üzemű 1.4 T-Jet nélkül.
Összesen háromféle sebességváltó közül választhatnak az ügyfelek: a kézi váltó (ötfokozatú az 1.3 MultiJet, hatfokozatú minden más motor esetében), a nyomatékváltós automata (1,6 literes benzinmotorhoz), valamint a duplakuplungos automata a 120 lóerős 1.6 MultiJet dízelmotorhoz.

 

1.4 16v Fire 95 LE

A strapabíró és megbízható, 16 szelepes, 1,4 literes Fire benzinmotor a Tipo modellcsalád belépő szintű benzinmotorja. Az erőforrás maximális teljesítménye 95 LE 5500/percnél; a legnagyobb forgatónyomaték 125 Nm 4250/perc fordulatszámon. A hatfokozatú kéziváltóhoz csatlakozó  erőforrás soros négyhengeres darab, kettős felül fekvő vezérműtengellyel és közvetlen szelepvezérléssel.
Az áramlástanilag optimalizált szívórendszert alkalmazó motort különösen kiváló térfogati hatásfok jellemzi a teljes üzemi tartományban, ami egyszerre biztosít ragyogó teljesítményleadást és költséghatékony üzemeltetést.

 

1.4 T-Jet 120 LE

A kiemelkedő adottságokkal rendelkező, 120 lóerős  1.4 T-Jet benzinmotor megbízható, kisméretű, ráadásul az optimális arany középutat testesíti meg az élvezetes vezethetőség és a takarékos üzemeltetés között. A méretcsökkentés elvének tökéletes képviselőjeként az 1,4 literes motor olyan kipróbált műszaki megoldásokat alkalmaz, mint a turbófeltöltő, amely kedvező teljesítményt és szerény üzemanyag-fogyasztást kínál, zavartalan vezetési élmény mellett.
Az 1,4 literes turbómotor legnagyobb teljesítménye 120 LE (88 kW) 5000/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 206 Nm 2500/percnél. Ez rugalmas vezethetőséget jelent (a sofőrnek nem kell minduntalan a hatfokozatú sebességváltó karjához nyúlnia) nagyszerű gázreakciók mellett. Ezt segíti elő a kis tehetetlenségű turbófeltöltő, amely a jobb láb legkisebb mozdulatára is lenyűgöző teljesítményt bocsát rendelkezésre, a hasonló motorokra jellemző, idegesítő turbólyuk nélkül.

 

Ugyanez a motor elérhető kettős üzemű (LPG/benzin) változatban is. A legmodernebb technológiák alkalmazása révén ez a motor is teljesíti a szigorú Euro6-os emissziós normát, nagyobb a hatótávolsága, és a benzines változathoz hasonló menetteljesítményekre képes, kedvezőbb üzemeltetési költségek mellett (az LPG olcsóbb, mint akár a benzin, akár a gázolaj.)

 

Az utólagos átalakításokkal ellentétben a 120 lóerős 1.4 LPG Turbo erőforrást kifejezetten LPG üzemre terveztük, és ahhoz optimalizált anyagokból és alkatrészekkel, megfelelő technológiák alkalmazásával építettük meg. A szívó- és kipufogó oldali szelepeket minimális kopásra terveztük, így tartósság és teljesítmény szempontjából megegyeznek a benzinüzemű változattal. A maximális megbízhatóság és minőség érdekében az LPG rendszert a gyárban szerelik be. Így minden egyes példány belső teszten esik át, és megkapja a Fiat tanúsítványát és gyári garanciáját. 

 

1.6 E-torQ 110 LE

Azok, akik maximális kényelemre törekednek, a 110 lóerős, 152 Nm nyomatékú 1.6 E-torQ benzinmotorral szerelt kivitelben találják meg a számításukat, hiszen ezt a motort hidrodinamikus nyomatékváltóval szerelt, hatfokozatú automata sebességváltóval hozzuk forgalomba.

Az erőforrás kifejezetten könnyű szerkezetű, amit az egyedülálló alkatrészeknek és a súrlódás és tömeg szempontjából optimalizált, grafitbevonatos dugattyúknak köszönhet.  A kovácsolt acél hajtókarok és az alumínium olajteknő szintén a tömegcsökkentést szolgálja.

 

1.6 MultiJet II 120 LE, és 1.3 MultiJet 95 LE

Mindegyik modellvariánshoz elérhető az 1,6 literes turbódízel erőforrás, amelynél második generációs MultiJet technológia gondoskodik az élvezetes vezethetőségről, a kedvező hatótávolságról és a csekély üzemeltetési költségekről.
Az 1.6 MultiJet II legnagyobb teljesítménye 120 LE percenkénti 4000-es fordulatszámon, a motorhoz a hatfokozatú kézi vagy a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó egyaránt társítható; utóbbi folyamatos nyomatékátvitelt biztosít. A változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően a motor már alacsony fordulatszámon tekintélyes forgatónyomatékot fejleszt: már 1500/percnél 320 Nm áll a vezető rendelkezésére, ami kiváló rugalmasságot eredményez. Mindeközben a motor a környezettel is kíméletes. Teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása pedig elismerésre méltóan alacsony: a Fiat Tipo fedélzetén a 120 lóerős 1.6 MultiJet II motor szabványos tesztciklus szerint mért, vegyes üzemű átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,7 liter/100 km, a CO2-kibocsátás 98 g/km.

 

A 95 lóerős 1.3 MultiJet II erőforrás a remek teljesítményt kiemelkedően alacsony üzemeltetési költségekkel párosítja. A motor az FCA motorfejlesztő kompetenciájának büszkesége: anélkül kínál alacsony üzemanyag-fogyasztást , hogy a legkisebb kompromisszumot követelné a kényelem vagy a vezetési élmény terén. A motorhoz ötfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó csatlakozik. Maximális teljesítménye 95 LE 4000/percnél, míg a változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően a 200 Nm maximális forgatónyomaték már igen alacsony, 1500/perc fordulatszámon elérhető.

 

Mindkét motor lelke az a harmadik generációs, közös nyomócsöves MultiJet II üzemanyag-befecskendező rendszer, amely a motorfordulatszámtól és befecskendezett üzemanyag mennyiségétől függetlenül ultramodern megoldást kínál a nagy befecskendezési nyomás kezelésére. A motor képes minimális mennyiségű üzemanyag külön befecskendezése (előbefecskendezés) révén csökkenteni a zaj- és emissziós szintet, majd a fő befecskendezés során optimalizált mennyiségű üzemanyagot juttatni az utastérbe, és ezzel a vezető által megkövetelt teljesítményt mindenkori finom, harmonikus működés mellett biztosítani.